29er Mavic CrossMax SLR
Zásadní změnu oproti modelu 26" je rozšíření ráfku z 22,3mm na 23,2. Paprsky na záběrové straně jsou speciálně tvrzené. Ostatní materiál, technologie a kompatibilita jsou stejné, jako u nových zapletených kol Crossmax v provedení 26".
Tyto kola jsou určena na závodní nasazení v Cross Country, Maratonech a jiných zavodní disciplínách, kde může naplno vyniknout jejich vynikající tuhost a rychlost.
Využité technologie:
ISM 3D, UST, IST-4, QRM+, FORE, ISOPULSE, SUP, ZICRAL, MAXTAL
MAXTAL - speciální hliníková slitina vyvinutá firmou Mavic která má o 30% větší odolnost oproti AL 6106, díky tomu mohou být ráfky super lehké a přesto odolné
UST - bezdušový systém který nepotřebuje žádné pásky ani vložky do ráfku ráfek je hermeticky těsný, nejsou zde otvory pro dráty
FORE - speciální uchycení drátu do ráfku bez nutnosti jej provrtat naskrz, díky tomu je ráfek více odolný vůči únavě a o 20% tužší
SUP - spoj ráfku je vařený, vzniká tak dokonalý spoj
ISM - ráfek je pro minimální hmotnost odfrézován v prostorech mezi otvory pro dráty
QRM + - extrémně kvalitní ložiska spolu s dvojitým utěsněním, tvoří celek s dlouhou životností
ITS4 - zadní náboje má 4 ložiska a 4 praporky v záběru jsou vždy 2 současně díky tomu je záběr okamžitý. Tělo ořechu je hlinkové díky tomu došlo k dalšímu snížení hmotnosti
ZICRAL- Speciální AL slitina použitá na výrobu vysoce odolných drátu.
ISOPULSE - Unikátní výplet navržený pro maximální přenos energie, díky rovnoměrnému rozložený napětí v paprscích na obou stranách náboje prodlužuje životnost.
technické informace:
ráfek: MAXTAL UST, výška 21,2 mm, šířka 23 mm 29"
maximální nosnost kol je 85 Kg
dráty: 20/20 ploché zicralové
ložiska: průmyslová QRM+
hmotnost: 1621 (přední + zadní kolo)
Součástí dodávky jsou: přední + zadní kolo, UST ventiky, upínáky, všechny potřebné adaptéry k předělaní předního kola z 15mm osy na 9mm osu(klasický upínák) a zadního kola z 9mm osy, (klasický upínák), na 12mm osu jak na 135mm tak 142mm. Dále jsou součástí šrouby na ktouče (u verze IS) a centrovací klíče + klíče na seřízení ložisek.
Hmotnost celého setu kol je 1621g !
Mavic
Firma Mavic je výrobce zapletených kol, ráfků plášťů, cyklistických komponentů, treter, helem a oblečení. Mavic jako první začal využívat technologii UST pro bezdušové pláště.
Nyní má od středních modelů všechny kola přizpůsobena pro bezdušové pláště, u nižších modelů je potřeba dokoupit bezdušovou pásku a UST ventilky.
Mavic má široké zastoupení MTB zapletených kol:
- pro cross country a maraton Mavic Crossride, Mavic Crossmax,
- pro enduro jezdce model Mavic XA s širším ráfkem,
- pro enduro a sjezd model Mavic Demax.
Pro silniční kola má Mavic také velké zastoupení:
- základní model Mavic Aksium,
- závodní model Mavic Ksyrium nebo s vyšším ráfkem Mavic Cosmic,
- nejvyšší model Mavic R-SYS,
- pro speciály na časovku, triatlon vyrábí Mavic Comete,
- Novinkou jsou pro gravel bike Mavic Allround.
Mavic je dlouholetým sponzorem nejslavnějšího cyklistického závodu Tour de France.
Francie má u cyklistické veřejnosti dva výrazné body - Tour de France a Mavic. Oba tyto podniky spojuje světová popularita a oba jsou nesmazatelně spojeny se žlutou barvou. I když tomu tak nebylo vždy, kořeny společnosti Mavic sahají až do roku 1889, kdy bratři Vielle založili firmu Etablissements Métallurgiques du Rhône. A Charles Idoux a Lucien Chanel firmu Idoux & Chanel’s Manufactory of Articlesfor Velocipedes. Jedni uměli prodávat a opravovat kola, druzí se vyznali v niklování. Měli však společného prezidenta Henryho Gormanda, který oba podniky spojil pod jednotný název Mavic. Logo Mavic se objevuje v roce 1923. Jedná se o kruh s červeným okrajem a nápisem ve žlutém poli. Ve dvacátých letech byly kruhová loga, velmi oblíbeny.
V roce 1934 Mavic vyrábí převratné hliníkové ráfky. Testování se ujímá francouzský jezdec Antonin Magne. Nové ráfky provází velké utajení, proto jsou natřeny do barev dřeva, oproti ostatním na trhu, které mají běžně 1200 gramů a tyto mají pouhých 750 g. V tom samém roce na nich Magne vyhrává Tour de France. Ve vyostřené době roku 1945 se mění i logo firmy. Z kruhového tvaru přechází do kosočtverce, ten provází Mavic dlouhá léta. Až v roce 1973, který byl plný změn, je logo vyměněno za tvar diamantu. Mavic přichází na závodu Paris-nice s prvním servisním autem ve žluté barvě. Mavic zaměřuje své studie především k aerodynamice svých produktů, protože ví, že tudy vede cesta pro zvýšení výkonů u sportovců. V roce 1975 Mavic představuje první ráfek pro pláště. Na jeho vývoji Mavic spolupracoval s firmou Michelin. Když v roce 1989 vyhrává Greg Lemond Tour de France poslední jízdou proti chronometru o osm vteřin, za jeho úspěchem stojí i Mavic s plným diskem. Tyto disky se používají na každých rovinatých časovkách i v dnešních dobách. V devadesátém čtvrtém roce Mavic představuje svůj model silničních kol Cosmic, které se vyrábí jak v hliníkovém, tak v karbonovém provedení. O dva roky později je následují i mtb kola Crossmax. V roce 1996 firma Mavic zatím naposledy změní své logo na elipsu, aby o tři roky později představila světu první bezdušová kola Crossmax UST. Společně s tím mění uchycení niplů na závit přímo v ráfku. V roce 2007 Mavic přichází s konceptem R-Sys, který spočívá v uchycení dutých karbonových paprsků do ráfku. Od tohoto systému Mavic postupně odešel. Pro následující rok 2019 je hlavní vizí společnosti Mavic opuštění praporkového systému v nábojích a nahrazení zubatkovým systémem. Ten se vyznačuje větší spolehlivostí.
V současné době logo Mavic nenosí pouze zapletená kola, ale ucelená řada výrobků od oblečení, treter, pedálů až po přilby. Mavic vás tedy dokáže vybavit od hlavy až k patě a doufá, že pohyb s výrobky Mavic bude radostí. Vždyť tato společnost podporuje řadu profesionálních i amatérských celků. Bez jejich servisních aut si už světové grand tour ani nedokážeme představit. Mavic je tady pro každého, kdo miluje pohyb na kole.
Diskuze
Zatím žádný příspěvek
Recenze
Tento produkt zatím nemá žádné hodnocení. Přidejte první
Parametry
Výrobce | Mavic |
Najdete v těchto kategoriích
Máte otázky k tomuto produktu? Zeptejte se zde v diskuzi.
Zatím nikdo nepřišel do diskuze. Buďte první.