Zapletená silniční kola Campagnolo Zonda
Zapletená kola ZONDA patří do kategorie lehkých, duralových, plášťových kol se středním profilem ráfku. Novinkou je použitá technologie ráfku a výpletu MEGA G3 jako u vyšších modelů Eurus a Shamal. Díky kombinaci faktorů nízké váhy, středního profilu mají tato kola vynikající setrvačné vlastnosti.
Zapletená kola Campagnolo nabízejí vždy ty nejnovější technologie. Níže naleznet soupis těch, které jsou použity u modelu ZONDA.
- MILING - odfrézování části plochy ráfků snižuje jejich obvodovou hmotnost a umožňuje dosažení extrémně vysokých hodnot zrychlení
- DYNAMIC BALANCE - vyvážení ráfku, které kompenzuje jeho nevyváženost způsobenou ventilkovým otvorem
- ULTRA-FIT - umožňuje jednoduchou, rychlou a bezpečnou montáž plášťe
- MOMAG - odstraňuje nutnost použití pásky pod duše (plocha ráfku pod duší je zcela hladká s jedinám otvorem pro ventilek)
- DIFFERENTIATED RIM HEIGHT - rozdílná výška ráfku předního a zadního kola (26 mm / 30 mm)umožňuje přednímu kolu rychle reagovat a zadnímu co nejefektivněji využít jezdcou energii
- SPOKES ANTI-ROTATION SYSTEM - zajišťuje drát v optimální aerodinamické poloze
- MEGA G-3 SPOKE PATTERN -zajišťuje stejnoměrné napětí výpletu pravé a levé strany zadního kola, snižuje hodnotu předpětí výpletu, zvyšuje torzní tuhost kol a s ní související přenos energie, eliminuje vznik vibrací a to i u jezdců s vyšší hmotností
- SPOKES WITH AERODYNAMIC PROFILE - aero výplet z nerezové oceli dává kolům výborné aerodinamické vlastnosti a umožňuje efektivnější přenos síly, rozdílný průměr drátů zajišťuje dosažení požadovaného předpětí výpletu s rovnoměrným zatížením jednotlivých drátů
- ALUMINIUM AXLE - duralové oversize osy nábojů zvyšují torzní tuhost kol a snižují váhu nábojů na nejnižší možnou úroveň
- ALUMINIUM HUB BODY - těla nábojů kol z duralu zvyšují torzní tuhost kol a snižují váhu nábojů
- OVERSIZE FLANGE - zadní náboj s vysokou přírubou zvyšuje torzní tuhost kola a zvyšuje jeho schopnost zrychlit
- CUP AND CONES BEARINGS - kuličková věnečková ložiska ve spojení s konusy nabízejí jednoduchou údržbu, ještě jednodušší seřízení a dlouhou životnost
Balení obsahuje: přední + zadní rychloupínák
Základní technické údaje
Hmotnost předního kola | 670 g |
Hmotnost zadního kola | 880 g |
Hmotnost páru kol | 1550 g |
Materiál ráfku | dural |
Výška předního ráfku | 24 mm |
Výška zadního ráfku | 30 mm |
Šířka ráfku | 20,5 mm |
Počet drátů předního kola | 16 |
Počet drátů zadního kola | 21/G3 |
Materiál drátů | nerezová ocel |
Typ drátů | aero, dvojitě zeslabované |
Materiál náboje | dural |
Typ ložiska | věnečkové |
Materiál ložiska | ocelové |
Typ ořechu | Campagnolo, Shimano |
Kompatibilita | pro kazety 9s, 10s, 11s |
Typ | plášťová |
CAMPAGNOLO
Ve dvacátých letech minulého století cyklisté neznali přehazovačky. Celý systém probíhal tak, že cyklista dojel pod kopec, tam uvolnil zadní kolo, otočil na lehčí pastorek, na kterém se snažil vyšlapat dané stoupání.
Píše se rok 1927, přesněji 11 listopadu. Tullio Campagnolo přijíždí pod kopec Croce d’Aune. Má však tak zmrzlé prsty, že se mu zadní kolo nedaří rozdělat. V dalších letech si dává za cíl tento problém překonat, a jak slíbil, tak činí. Firma Campagnolo vzniká v roce 1933 v italské Vincenze. Tulio ve svých závodnických letech získal více jak 135 patentů např. za pákovou přehazovačku nebo za výrobu rychloupínáku.
Na konci padesátých let Campagnolo začíná vyrábět díly pro automobilový průmysl. Hořčíkovými koly pro sportovní vozy zásobovali například Ferrari, Alfa Romeo, Maserati a Lamborghini. Od roku 1969 vyrábí šasi pro americkou společnost Nasa. Campagnolo spolupracuje na výrobě kol s Colnagem a Eddy Merxem, který v roce 1972 vytváří právě s komponenty Campagnolo světový rekord v hodinovce.
Úspěšná 70. a 80. léta však narušuje úspěch firmy Shimano, který vydává první díly pro MTB kola. Campagnolo se snaží odpovědět se sadami Euclid, Centaur a Olympus, avšak neúspěšně. Sady jsou těžké, komplikované a drahé. Od roku 1994 Campagnolo vzdává snahu o MTB součástky a profiluje se jako čistě silničářská firma. Na konci devadesátých let Campagnolo začíná využívat pro výrobu svých dílů titan a karbon. V roce 2004 přichází na trh s klikami Compact Drive. Tyto kliky se vyznačují větším rozsahem převodů 50-34 a 50-36. Další významný krok zavedl ve spojení klik Ultra Torque využívajícího Hirthova spoje. Dále byly představeny sady Super Record, Record a Chorus v provedení pro 11 převodů. Jen o rok později představuje Campagnolo elektronické sady EPS.
Diskuze
Zatím žádný příspěvek
Recenze
Tento produkt zatím nemá žádné hodnocení. Přidejte první
Parametry
Výrobce | CAMPAGNOLO |
Najdete v těchto kategoriích
Máte otázky k tomuto produktu? Zeptejte se zde v diskuzi.
Zatím nikdo nepřišel do diskuze. Buďte .