Cyklistické pláště jsou důležitou součástí kola, protože právě ty přichází do kontaktu s povrchem silnice nebo terénu. Pláště jsou k dispozici v různých velikostech a tvarech, aby vyhovovaly různým typům kol a jízdním podmínkám. Výběr správného pláště může zlepšit výkon vašeho kola a zvýšit jeho životnost.
Silniční a horská kola mají odlišné požadavky na své pláště. Silniční pláště jsou navrženy tak, aby měly co nejnižší valivý odpor a co nejlepší přilnavost na asfaltových silnicích. Tyto pláště jsou obvykle užší a hladší než horské pláště, aby se snížila hmotnost a zvýšila rychlost. MTB pláště jsou poté navrženy tak, aby poskytovaly maximální trakci a přilnavost na různých typech terénu. MTB pláště jsou obvykle širší a mají mnohem výraznější vzorky, aby se zlepšila trakce a přilnavost. Můžete také potřebovat specifické pláště pro elektrokola. Tyto pláště jsou obvykle vyztuženy proti proražení a mají hrubší i jemnější vzorek pro pohodlnou jízdu po cyklostezkách i v kamenitém terénu.
Galusky jsou speciální pneumatiky určené zejména pro závodní kola. Tyto pneumatiky jsou navrženy tak, aby poskytovaly maximální přilnavost a minimalizovaly tření mezi pneumatikou a povrchem silnice (takzvaný valivý odpor). To umožňuje cyklistům dosahovat vyšších rychlostí a zlepšovat své výkony.
Duše udržují náš plášť nafouklý. Jsou k dispozici v různých velikostech a tvarech, aby vyhovovaly různým typům kol a plášťů. Rozměry duše musí korespondovat s rozměry pláště. Zpravidla mají duše dané určité rozpětí šířě plášťů, pro které jsou vhodné. Správně nafouknutá duše může pomoci minimalizovat opotřebení pláště a zvýšit jeho životnost. Vhodně zvoleným tlakem navíc můžeme ovlivnit to, jak se bude kolo chovat na silnici, nebo v terénu.
Italská společnost na výrobu galusek a plášťů začala vznikat v roce 1985 pod názvem Brewo Italia. Tato společnost byla vlastněna firmou Max Brauns a začala ve svém prvopočátku produkovat cyklistické galusky. Ovšem v roce 1990 se výroba přestěhovala do Asie. Obchodní název byl tehdy Vittoria a Clement a začátky pro tohoto výrobce byly krušné. V roce 1998 firma Brewo své výrobní linky v Asii zavírá. Max Brauns musí modernizovat své závody, aby dokázal vytvořit konkurenceschopný produkt a až v roce 2003 vzniká samostatná značka Challenge, která je schopna samostatné, soběstačné produkce do celého světa. V roce 2005 značka Challenge začíná slavit první úspěchy, když její galusky obléká silniční profi tým Liberty-seguros. Jen o rok později firma vyvíjí první inovativní galusku s bezešvým spojem. Erwin Vervecken na ni vyhrává mistrovství světa v cyklokrosu a značka Challenge slaví velký úspěch. V roce 2010 ho napodobí Zdeněk Štybar, který se na stejných pneumatikách stává mistrem světa v cyklokrosu. Od roku 2011 obouvá galusky Challenge i americký silniční tým RadioShack.
Po letech vývoje tato značka disponuje mnoha technologiemi, kterými drží krok s konkurencí, ba dokonce ji v mnoha směrech převyšuje. Challenge dnes nejsou pouze galusky, ale i pláště.
Non-vulcanized - jednotlivé vrstvy běhounu se mezi sebou nedeformují tlakem, jsou ručně lepeny. Používá se k tomu latex a kaučuk, který zachovává ty nejlepší vlastnosti plášťů a galusek.
TPI - počet vláken na palec hlavní roli v pružnosti, hmotnosti a trvanlivosti plášťů a galusek. Challenge dnes disponuje pneumatikami s až 320 TPI.
Běhoun je vyroben z přírodního kaučuku, který je oproti syntetickému daleko pružnější.
Puncture Protection Strip (PPS) - vysoce odolná vrstva tkaniny odolná proti průrazům.
Seamless latex inner tube - galusky z bezešvého latexu mají vysoké elastické a absorpční vlastnosti. Přidaná elasticita snižuje valivý odpor a zvyšuje komfort z jízdy.
Bez zpětné vazby od sportovců by však nebyl vývoj pneumatik a galusek Challenge tak rychlý. Challenge dnes podporuje svými výrobky řadu sportovců startující na silnici, v mtb nebo cyklokrosu.