Čeká vás už z jara důležitý závod? Potřebujete rehabilitovat po zranění vrátit se fofrem do sedla? Není nic lepšího, než si domů pořídit cyklistický trenažér. Trenažér nebo válce? Otázka, která je velmi diskutována mezi závodníky i hobby cyklisty. Oba systémy mají své zastánce i odpůrce. Pojďme se podívat blíž na výhody a nevýhody obou řešení.
Trenažér pro cyklisty je snadná varianta pro začátečníka a umožní dosáhnout vyššího odporu na brzdě (wattové zátěže). Jednoduše vezmete své kolo a upnete jej do systému. Na rozdíl od spinneru máte dokonale nastavený posed. Nevýhodou cyklo trenažéru je pevné upnutí kola. Kolo nereaguje na podněty jezdce jako při reálné jízdě, ztrácí se smysl pro rovnováhu a pokud v zimě nejezdíte venku, čeká Vás na jaře trocha tápání.
Válce pro cyklisty jsou zcela jiná kategorie domácího tréninku. Pokud se nenecháte odradit prvotním tápáním s rovnováhou, odměnou vám bude radikální zlepšení techniky šlapání. Jízda na nich má nejblíže k realitě pohybu na kole. Přední kolo reaguje na změny těžiště a celé kolo se pod vámi pohybuje. Stará pravda říká: „Kdo to myslí s cyklistikou vážně, trénuje na válcích.“
Velmi často se nás ptáte, zda můžete použít MTB plášť, tak ne, nemůžete. MTB pláště mohou poškodit trenažer nebo válce, dochází k velkému opotřebení, je velký hluk a vibrace
Společnost Garmin se řadí mezi pionýry GPS navigací a v dnešní době v naprostého lídra na trhu. Garmin vznikl roku 1889 spojením jmen jeho zakladatelů, avšak to nebyl původní záměr. Garry Burell a Min Kao vidí v navigacích velký potenciál. Burell, rodilý američan, pracuje ve společnosti King radio, která se zabývá výrobou vysílaček pro letectví. Pro společnost najímá roku 1983 Min Kaa, který tou dobou pracuje pro firmu Magnavox která se zabývá vývojem armádního navigačního systému a od toho už zbývá jen krůček k vytvoření produktu, který by sloužil nejenom armádě.
Oba pánové plánují založit vlastní firmu, pro kterou ale potřebují do začátku dostatek peněz. Kao využívá svých kontaktů ze studií a sjednává počáteční úvěr ve výši 4 milionu dolarů. To na rozjezd společnosti bohatě stačí. Zbýval jen vymyslet název. Burell a Kao přichází s jednoduchým – ProNav, ale konkurenční firma je roku 1991 žaluje, a tak je Burell s Kaem společnost nucen přejmenovat.
Garry a Min spojí svá jména a světová firma je na světě. Roku 1995 má Garmin obrat 105 milionu dolarů, z toho zisk 23 milionu. Hned roku 1999 už Garmin vykazuje obrat 233 milionu dolarů a zisk 64 milionu. Křivka potencionálně roste a tak obrat Garminu v roce 2006 činí 1,77 bilionu amerických dolarů. Garry Burell a Min Kao dokázali svou počáteční investici několikanásobně zhodnotit. Po letech ředitelování a předsednictví ve správní radě předává v roce 2003 Burell a Kao otěže mladším, kteří dodnes tvoří především produkty využívající široká veřejnost.
Prvním produktem Garmin byl roku 1991 GPS 100, který měl využití pro letectví, armádu, mořeplavectví a turistiku. Cena tohoto produktu se pohybovala u číslovky 2500 USD. Od té doby však Garmin prošel vývojový maraton. Dnes Garmin nabízí speciální přístroje až pro 17 sportů. Lokátory a jiné navigace pro outdoorové aktivity, navigace do auta či na motorku. Samostatnou kategorií je také mořeplavectví a veškeré elektrické příslušenství pro rybáře. Produkční záběr Garminu je skutečně široký, vybere si i nejnáročnější uživatel. Navigace byly založeny na GPS signálů. Dnešní přístroje umí spolupracovat se systémy Glonass a Galileo. Ty by měly pokrýt případné výpadky amerického navigačního systému, a tak se každý uživatel Garmin už nemusí bát, že by byl někdy ztracen.