Jedná se o italskou společnost na výrobu odpružených vidlic. Dnes už ne tak zcela italskou vzhledem k tomu, že ji v roce 2016 odkoupila nadnárodní společnost Fox a tím se Marzocchi stala z části i firmou americkou. Ovšem je potřeba začít hezky popořadě. Bratři Stefano a Guglielmo Marzocchi byli designéři firmy Ducati a jak to často bývá, oba bratři cítili potřebu vlastní seberealizace. Tudíž v roce 1949 zakládají společnost v italském městě Bologna. V padesátých letech dodávají vidlice firmám jako je Ducati, BMW, Cagiva, KTM, Aprilia.
Díky své preciznosti měla společnost Marzocchi poptávku na své výrobky zajištěnou. V osmdesátých letech začíná vzestup horských kol a Marzocchi chytá svou příležitost. Se svými vidlicemi je firma Marzocchi mezi průkopníky tohoto odvětví. Hlavně jako první přichází s vidlicí tlumením olej - vzduch.
Ve svých počátcích měly však tyto vidlice spoustu problémů. Jednalo se hlavně o problémy s těsněním. Vše změnil až model Bomber. Tento doslova ikonický model si vydobyl své místo na trhu. Vidlice se sametovým chodem, která vydrží i hrubé zacházení, pro své robustní tělo a více oleje je však těžší než konkurenční typy. Marzocchi přichází s řadami jako například Maraton, které se se svojí váhou dostávají na 1450 gramů. Níž však firma zajít nechce, protože by musela nahradit kovové součástky plastem, což by negativně ovlivnilo chod vidlic a tím i pověst firmy.
Výroba Marzocchi však začala uvadat a její výrobky se začaly vytrácet z cyklistického trhu. Až v roce 2016 dochází k odkupu cyklistické části firmou Fox. Firma Fox zachovala logo Marzocchi a pro rok 2019 přichází s novými modely.
Při nahlédnutí do nabídky nalezneme dva druhy vidlic pro gravity disciplíny. Prvním je Bomber Z1 ve variantách 27,5“ nebo 29“. Tyto vidlice se nabízejí od 130 do 180 mm. Tlumení zajišťuje Technologie Fit Grip a vzduchová pružina Evol. Oboje je převzato z vidlic Fox. Druhá do party je vidlice Bomber 58. Jedná se o dvoukorunovou vidlici s pevnou 20 mm osou, vnitřní nohy mají šířku 40 mm a tlumení funguje stejně jako u modelu Z1.
Marzocchi nově nabídne teleskopickou sedlovku Transfer. Ta disponuje s vnějším nebo vnitřním vedením kabeláže. Zdvih tato sedlovka má od 100 do 150 mm a umožňuje nastavit rozdílné rychlosti roztažení.