Vyhledávání

Vše o nákupu | Kontakt | Vyhledávání

Brýle a Helmy - Mavic

Asi nejčastější ochranné pomůcky pro cyklisty jsou helma, brýle a cyklistické rukavice. Spolehlivé, pohodlné a ergonomické brýle pro cyklisty jsou v podstatě základ výbavy. Za sportovní a cyklistické brýle Force a UVEX dáme ruku do ohně. Brýle pro cyklisty mají mnohdy polarizační, zrcadlová výměnná skla nebo i dioptrické klipy. Brýle potom vaše oči chrání před sluncem, vodou, blátem a otravným hmyzem. Cyklistická přilba je v ČR povinná pro děti do 18 let. Každý rozumný cyklista však ví, že kvalitní helma na kolo dokáže vaši hlavu ochránit i při velmi ošklivém pádu. A to právě díky tomu, že každý styl jízdy na kole má přizpůsobený tvar helmy. Helmy na MTB, silniční cyklistiku, enduro či downhill a BMX se od sebe liší nejen tvarem, ale i materiálem. Pokud potřebujete koupit helmu na kolo sobě nebo někomu blízkému a nevíte podle čeho vybírat, mrkněte se na náš článek, měl by vám alespoň rámcově napovědět, jak vybrat přilbu na kolo.

Firma Mavic je výrobce zapletených kol, ráfků plášťů, cyklistických komponentů, treter, helem a oblečení. Mavic jako první začal využívat technologii UST pro bezdušové pláště.

Nyní má od středních modelů všechny kola přizpůsobena pro bezdušové pláště, u nižších modelů je potřeba dokoupit bezdušovou pásku a UST ventilky.

Mavic má široké zastoupení MTB zapletených kol:

  • pro cross country a maraton Mavic Crossride, Mavic Crossmax,
  • pro enduro jezdce model Mavic XA s širším ráfkem,
  • pro enduro a sjezd model Mavic Demax.

Pro silniční kola má Mavic také velké zastoupení:

  • základní model Mavic Aksium,
  • závodní model  Mavic Ksyrium nebo s vyšším ráfkem Mavic Cosmic,
  • nejvyšší model Mavic R-SYS,
  • pro speciály na časovku, triatlon vyrábí Mavic Comete,
  • Novinkou jsou pro gravel bike Mavic Allround.

Mavic je dlouholetým sponzorem nejslavnějšího cyklistického závodu Tour de France.

Francie má u cyklistické veřejnosti dva výrazné body - Tour de France a Mavic. Oba tyto podniky spojuje světová popularita a oba jsou nesmazatelně spojeny se žlutou barvou. I když tomu tak nebylo vždy, kořeny společnosti Mavic sahají až do roku 1889, kdy bratři Vielle založili firmu Etablissements Métallurgiques du Rhône. A Charles Idoux a Lucien Chanel firmu Idoux & Chanel’s Manufactory of Articlesfor Velocipedes. Jedni uměli prodávat a opravovat kola, druzí se vyznali v niklování. Měli však společného prezidenta Henryho Gormanda, který oba podniky spojil pod jednotný název Mavic. Logo Mavic se objevuje v roce 1923. Jedná se o kruh s červeným okrajem a nápisem ve žlutém poli. Ve dvacátých letech byly kruhová loga, velmi oblíbeny.

V roce 1934 Mavic vyrábí převratné hliníkové ráfky. Testování se ujímá francouzský jezdec Antonin Magne. Nové ráfky provází velké utajení, proto jsou natřeny do barev dřeva, oproti ostatním na trhu, které mají běžně 1200 gramů a tyto mají pouhých 750 g. V tom samém roce na nich Magne vyhrává Tour de France. Ve vyostřené době roku 1945 se mění i logo firmy. Z kruhového tvaru přechází do kosočtverce, ten provází Mavic dlouhá léta. Až v roce 1973, který byl plný změn, je logo vyměněno za tvar diamantu. Mavic přichází na závodu Paris-nice s prvním servisním autem ve žluté barvě. Mavic zaměřuje své studie především k aerodynamice svých produktů, protože ví, že tudy vede cesta pro zvýšení výkonů u sportovců. V roce 1975 Mavic představuje první ráfek pro pláště. Na jeho vývoji Mavic spolupracoval s firmou Michelin. Když v roce 1989 vyhrává Greg Lemond Tour de France poslední jízdou proti chronometru o osm vteřin, za jeho úspěchem stojí i Mavic s plným diskem. Tyto disky se používají na každých rovinatých časovkách i v dnešních dobách. V devadesátém čtvrtém roce Mavic představuje svůj model silničních kol Cosmic, které se vyrábí jak v hliníkovém, tak v karbonovém provedení. O dva roky později je následují i mtb kola Crossmax. V roce 1996 firma Mavic zatím naposledy změní své logo na elipsu, aby o tři roky později představila světu první bezdušová kola Crossmax UST. Společně s tím mění uchycení niplů na závit přímo v ráfku. V roce 2007 Mavic přichází s konceptem R-Sys, který spočívá v uchycení dutých karbonových paprsků do ráfku. Od tohoto systému Mavic postupně odešel. Pro následující rok 2019 je hlavní vizí společnosti Mavic opuštění praporkového systému v nábojích a nahrazení zubatkovým systémem. Ten se vyznačuje větší spolehlivostí.

V současné době logo Mavic nenosí pouze zapletená kola, ale ucelená řada výrobků od oblečení, treter, pedálů až po přilby. Mavic vás tedy dokáže vybavit od hlavy až k patě a doufá, že pohyb s výrobky Mavic bude radostí. Vždyť tato společnost podporuje řadu profesionálních i amatérských celků. Bez jejich servisních aut si už světové grand tour ani nedokážeme představit. Mavic je tady pro každého, kdo miluje pohyb na kole.

Číst dále

79

2 549

14 produktů

Parametry

Smazat filtry
Dostupnost
nejširší cyklistický
sortiment na trhu
20 let na trhu
zboží skladem
ihned odesíláme
nad 5 000 Kč doprava zdarma
(nad 4 000 Kč pro přihlášené)

Přihlášení

nebo

Heslo jsem zapomněl

Jsem tu poprvé a chci se registrovat

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.