Určitě se ti nejednou stalo, že bylo potřeba vyměnit třeba sedlo za nějaké to pohodlnější, nebo třeba starší model MTB brzd za nové, případně prostě vyměnit brzdové špalky nebo brzdové kotouče, které už byly opotřebené. Všechny tyto a další náhradní díly na kolo najdeš u nás.
Tato kalifornská značka nese jméno svého zakladatele a majitele. Jedná se skutečně o pilíř na poli cyklistických značek a bez přehánění lze říct, že značka Ritchey je světový lídr mezi cyklistickými komponenty. Zakladatel Tom Ritchey se nesmazatelně zapsal do historie horského kola jako jeden z prvních konstruktérů (společně s Gary Fischerem, Joem Breezem a Charliem Kellym).
Vše začalo roku 1979, kdy se u Ritcheyho zastavil Breeze a požádal ho o konstrukci horského kola, na kterém by se dala přejet Amerika. Breeze se svěřil Fischerovi a ten volal Ritcheymu o dva rámy, jeden chtěl pro sebe a druhý prodat. Ten ale místo jednoho zájemce jich sehnal rovnou deset. Ritchey se nenechal dlouho přemlouvat a začal ve spolupráci s Garym Fischerem vyrábět horská kola sériově. V roce 1988 byl Tom Ritchey uveden do mountainbikové síně slávy v Coloradu.
V dnešní době Ritchey od svařovaných rámů lehce ustoupil, i když v nabídce stále můžeme některé modely najít. Prim současné nabídky hrají komponenty. Je skoro jedno, jakou disciplínu zákazník provozuje, vždy si může být jist, že Ritchey bude záruka kvality a neotřelého designu. Materiál z něhož Ritchey vyrábí, rozhoduje o úrovni komponentů. Nejvyšší řady Superlogic jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna a procházejí těmi nejnáročnějšími zkouškami. U řady WCS se většinou jedná o slitinu hliníku.
Společnost má s výzkumem velice dobré zkušenosti, a tak dokáže nabídnout vždy o něco menší váhu než konkurence. Komponenty označené PRO a Comp jsou určeny široké veřejnosti bez závodních ambicí.
Nejsou to však pouze sedlovky, řídítka a představce, které Ritchey umí nabídnout. V nabídce lze najít pláště, sedla, zapletená kola, karbonové vidlice, hlavová složení, madla, omotávky a další kvalitní produkty.
Tom Ritchey, který i dnes šéfuje celé značce je zároveň i hlavní designér. O svých nápadech rád přemýšlí v sedle kola, a tak i dnes ve svém věku najede více jak 16 000 kilometrů ročně.