Cyklistické pláště jsou důležitou součástí kola, protože právě ty přichází do kontaktu s povrchem silnice nebo terénu. Pláště jsou k dispozici v různých velikostech a tvarech, aby vyhovovaly různým typům kol a jízdním podmínkám. Výběr správného pláště může zlepšit výkon vašeho kola a zvýšit jeho životnost.
Silniční a horská kola mají odlišné požadavky na své pláště. Silniční pláště jsou navrženy tak, aby měly co nejnižší valivý odpor a co nejlepší přilnavost na asfaltových silnicích. Tyto pláště jsou obvykle užší a hladší než horské pláště, aby se snížila hmotnost a zvýšila rychlost. MTB pláště jsou poté navrženy tak, aby poskytovaly maximální trakci a přilnavost na různých typech terénu. MTB pláště jsou obvykle širší a mají mnohem výraznější vzorky, aby se zlepšila trakce a přilnavost. Můžete také potřebovat specifické pláště pro elektrokola. Tyto pláště jsou obvykle vyztuženy proti proražení a mají hrubší i jemnější vzorek pro pohodlnou jízdu po cyklostezkách i v kamenitém terénu.
Galusky jsou speciální pneumatiky určené zejména pro závodní kola. Tyto pneumatiky jsou navrženy tak, aby poskytovaly maximální přilnavost a minimalizovaly tření mezi pneumatikou a povrchem silnice (takzvaný valivý odpor). To umožňuje cyklistům dosahovat vyšších rychlostí a zlepšovat své výkony.
Duše udržují náš plášť nafouklý. Jsou k dispozici v různých velikostech a tvarech, aby vyhovovaly různým typům kol a plášťů. Rozměry duše musí korespondovat s rozměry pláště. Zpravidla mají duše dané určité rozpětí šířě plášťů, pro které jsou vhodné. Správně nafouknutá duše může pomoci minimalizovat opotřebení pláště a zvýšit jeho životnost. Vhodně zvoleným tlakem navíc můžeme ovlivnit to, jak se bude kolo chovat na silnici, nebo v terénu.
Tato kalifornská značka nese jméno svého zakladatele a majitele. Jedná se skutečně o pilíř na poli cyklistických značek a bez přehánění lze říct, že značka Ritchey je světový lídr mezi cyklistickými komponenty. Zakladatel Tom Ritchey se nesmazatelně zapsal do historie horského kola jako jeden z prvních konstruktérů (společně s Gary Fischerem, Joem Breezem a Charliem Kellym).
Vše začalo roku 1979, kdy se u Ritcheyho zastavil Breeze a požádal ho o konstrukci horského kola, na kterém by se dala přejet Amerika. Breeze se svěřil Fischerovi a ten volal Ritcheymu o dva rámy, jeden chtěl pro sebe a druhý prodat. Ten ale místo jednoho zájemce jich sehnal rovnou deset. Ritchey se nenechal dlouho přemlouvat a začal ve spolupráci s Garym Fischerem vyrábět horská kola sériově. V roce 1988 byl Tom Ritchey uveden do mountainbikové síně slávy v Coloradu.
V dnešní době Ritchey od svařovaných rámů lehce ustoupil, i když v nabídce stále můžeme některé modely najít. Prim současné nabídky hrají komponenty. Je skoro jedno, jakou disciplínu zákazník provozuje, vždy si může být jist, že Ritchey bude záruka kvality a neotřelého designu. Materiál z něhož Ritchey vyrábí, rozhoduje o úrovni komponentů. Nejvyšší řady Superlogic jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna a procházejí těmi nejnáročnějšími zkouškami. U řady WCS se většinou jedná o slitinu hliníku.
Společnost má s výzkumem velice dobré zkušenosti, a tak dokáže nabídnout vždy o něco menší váhu než konkurence. Komponenty označené PRO a Comp jsou určeny široké veřejnosti bez závodních ambicí.
Nejsou to však pouze sedlovky, řídítka a představce, které Ritchey umí nabídnout. V nabídce lze najít pláště, sedla, zapletená kola, karbonové vidlice, hlavová složení, madla, omotávky a další kvalitní produkty.
Tom Ritchey, který i dnes šéfuje celé značce je zároveň i hlavní designér. O svých nápadech rád přemýšlí v sedle kola, a tak i dnes ve svém věku najede více jak 16 000 kilometrů ročně.