Gravel řidítek na kolo jsou speciálně navržená pro jízdu na štěrku, kostkách, nebo jiných nerovných površích. Gravel řidítek se liší od silničních řidítek hlavně v tom, že mají větší úhel rozšíření (flare), což znamená, že spodní část řidítek je širší než horní. Tím se zvyšuje stabilita a ovladatelnost kola v terénu, ale také se zmenšuje aerodynamický odpor. Gravel řidítek také bývají zahnutá směrem ven (sweep), což umožňuje pohodlnější úchop a snižuje zátěž na zápěstí. Gravel řidítek se vyrábějí z různých materiálů, jako je hliník, karbon. Každý materiál má své výhody a nevýhody, například hliník je pevný a levný, ale málo tlumí vibrace, karbon je lehký a dobře tlumí, ale je drahý a křehký. Gravel řidítek se také liší v šířce, dropu (výškový rozdíl mezi horní a spodní částí řidítek), a reachu (vodorovná vzdálenost mezi středem řidítek a spodní částí). Tyto parametry ovlivňují polohu a komfort jezdce na kole. Gravel řidítek se nabízejí v různých tvarech a stylech, například ergonomická, klasická, nebo s nástavci pro další úchopy. Gravel řidítek jsou vhodná pro jezdce, kteří hledají dobrodružství a zábavu na různých typech cest a terénů. Gravel řidítek umožňují jezdci lépe ovládat kolo, přizpůsobit se podmínkám, a zároveň si užít jízdu na kole
Tato kalifornská značka nese jméno svého zakladatele a majitele. Jedná se skutečně o pilíř na poli cyklistických značek a bez přehánění lze říct, že značka Ritchey je světový lídr mezi cyklistickými komponenty. Zakladatel Tom Ritchey se nesmazatelně zapsal do historie horského kola jako jeden z prvních konstruktérů (společně s Gary Fischerem, Joem Breezem a Charliem Kellym).
Vše začalo roku 1979, kdy se u Ritcheyho zastavil Breeze a požádal ho o konstrukci horského kola, na kterém by se dala přejet Amerika. Breeze se svěřil Fischerovi a ten volal Ritcheymu o dva rámy, jeden chtěl pro sebe a druhý prodat. Ten ale místo jednoho zájemce jich sehnal rovnou deset. Ritchey se nenechal dlouho přemlouvat a začal ve spolupráci s Garym Fischerem vyrábět horská kola sériově. V roce 1988 byl Tom Ritchey uveden do mountainbikové síně slávy v Coloradu.
V dnešní době Ritchey od svařovaných rámů lehce ustoupil, i když v nabídce stále můžeme některé modely najít. Prim současné nabídky hrají komponenty. Je skoro jedno, jakou disciplínu zákazník provozuje, vždy si může být jist, že Ritchey bude záruka kvality a neotřelého designu. Materiál z něhož Ritchey vyrábí, rozhoduje o úrovni komponentů. Nejvyšší řady Superlogic jsou vyrobeny z uhlíkového vlákna a procházejí těmi nejnáročnějšími zkouškami. U řady WCS se většinou jedná o slitinu hliníku.
Společnost má s výzkumem velice dobré zkušenosti, a tak dokáže nabídnout vždy o něco menší váhu než konkurence. Komponenty označené PRO a Comp jsou určeny široké veřejnosti bez závodních ambicí.
Nejsou to však pouze sedlovky, řídítka a představce, které Ritchey umí nabídnout. V nabídce lze najít pláště, sedla, zapletená kola, karbonové vidlice, hlavová složení, madla, omotávky a další kvalitní produkty.
Tom Ritchey, který i dnes šéfuje celé značce je zároveň i hlavní designér. O svých nápadech rád přemýšlí v sedle kola, a tak i dnes ve svém věku najede více jak 16 000 kilometrů ročně.