Čeká vás už z jara důležitý závod? Potřebujete rehabilitovat po zranění vrátit se fofrem do sedla? Není nic lepšího, než si domů pořídit cyklistický trenažér. Trenažér nebo válce? Otázka, která je velmi diskutována mezi závodníky i hobby cyklisty. Oba systémy mají své zastánce i odpůrce. Pojďme se podívat blíž na výhody a nevýhody obou řešení.
Trenažér pro cyklisty je snadná varianta pro začátečníka a umožní dosáhnout vyššího odporu na brzdě (wattové zátěže). Jednoduše vezmete své kolo a upnete jej do systému. Na rozdíl od spinneru máte dokonale nastavený posed. Nevýhodou cyklo trenažéru je pevné upnutí kola. Kolo nereaguje na podněty jezdce jako při reálné jízdě, ztrácí se smysl pro rovnováhu a pokud v zimě nejezdíte venku, čeká Vás na jaře trocha tápání.
Válce pro cyklisty jsou zcela jiná kategorie domácího tréninku. Pokud se nenecháte odradit prvotním tápáním s rovnováhou, odměnou vám bude radikální zlepšení techniky šlapání. Jízda na nich má nejblíže k realitě pohybu na kole. Přední kolo reaguje na změny těžiště a celé kolo se pod vámi pohybuje. Stará pravda říká: „Kdo to myslí s cyklistikou vážně, trénuje na válcích.“
Velmi často se nás ptáte, zda můžete použít MTB plášť, tak ne, nemůžete. MTB pláště mohou poškodit trenažer nebo válce, dochází k velkému opotřebení, je velký hluk a vibrace
Firma Tacx začala v roce 1957 v holandském Wassenaaru a asi ne tak, jak by si většina představovala. Firma Tacx totiž z počátku existovala jako opravna, její první výrobek byl výfuk na moped, byl to ale krok k větším věcem. V roce 1969 se firma Tacx stěhuje z obchodu motocyklů do továrny v obchodním parku. To jí dává možnost v roce 1972 vyrobit první cyklistické válce. Trh není velký, firma ale zná holandské jezdce kterým své zboží umějí nabídnout. V roce 1987 Tacx tak otevírá novou továrnu o rozloze 10 000 m2, ve které vznikají produkty až do dnešní doby. Společnost Tacx už v osmdesátých letech investuje do robotické výroby a je jednou z prvních, kdo ji v Holandsku zavádí.
K válcům Tacx přidává také trenažéry a nosiče kol na auto, později též cyklistické lahve a košíky. Od roku 2000 přidává Tacx na své trenažéry elektroniku, a tak můžou jezdci vidět svůj tep, kadenci, rychlost a dokonce výkon. O pár let později Tacx připojuje počítač a přes internet umožňuje cyklistům mezi sebou soupeřit z celého světa. Jen o rok později vzniká nová aplikace Smart. Díky ant+ a Bluetooth může s trenažéry komunikovat třetí strana z jakéhokoliv mobilního zařízení. V roce 2016 přidává rys pocit z jízdy, který dokáže nasimulovat povrch vozovky. Od toho je už jen krok k nejnovějšímu výrobku společnosti Tacx, který se nazývá Magnum - pás, který dokáže realisticky napodobit jakýkoliv terén.
To, co začalo jako malá opravna motocyklů, je dnes světoznámá značka s inovativním přístupem, která poskytuje své produkty sportovcům z více jak 80-ti zemí. Výrobky Tacx testují jezdci světových kvalit. Mezi podporované týmy patří Bora, lotto Soudal, Katusha Alpecin, nejznámější jezdci jsou například Chantal Blaak nebo Peter Sagan.