Cyklistické pláště jsou důležitou součástí kola, protože právě ty přichází do kontaktu s povrchem silnice nebo terénu. Pláště jsou k dispozici v různých velikostech a tvarech, aby vyhovovaly různým typům kol a jízdním podmínkám. Výběr správného pláště může zlepšit výkon vašeho kola a zvýšit jeho životnost.
Silniční a horská kola mají odlišné požadavky na své pláště. Silniční pláště jsou navrženy tak, aby měly co nejnižší valivý odpor a co nejlepší přilnavost na asfaltových silnicích. Tyto pláště jsou obvykle užší a hladší než horské pláště, aby se snížila hmotnost a zvýšila rychlost. MTB pláště jsou poté navrženy tak, aby poskytovaly maximální trakci a přilnavost na různých typech terénu. MTB pláště jsou obvykle širší a mají mnohem výraznější vzorky, aby se zlepšila trakce a přilnavost. Můžete také potřebovat specifické pláště pro elektrokola. Tyto pláště jsou obvykle vyztuženy proti proražení a mají hrubší i jemnější vzorek pro pohodlnou jízdu po cyklostezkách i v kamenitém terénu.
Galusky jsou speciální pneumatiky určené zejména pro závodní kola. Tyto pneumatiky jsou navrženy tak, aby poskytovaly maximální přilnavost a minimalizovaly tření mezi pneumatikou a povrchem silnice (takzvaný valivý odpor). To umožňuje cyklistům dosahovat vyšších rychlostí a zlepšovat své výkony.
Duše udržují náš plášť nafouklý. Jsou k dispozici v různých velikostech a tvarech, aby vyhovovaly různým typům kol a plášťů. Rozměry duše musí korespondovat s rozměry pláště. Zpravidla mají duše dané určité rozpětí šířě plášťů, pro které jsou vhodné. Správně nafouknutá duše může pomoci minimalizovat opotřebení pláště a zvýšit jeho životnost. Vhodně zvoleným tlakem navíc můžeme ovlivnit to, jak se bude kolo chovat na silnici, nebo v terénu.
Allessandro Rubin, bývalý italský XC závodník, již během svého závodění vyvíjel vložku do bezdušového pláště tak, aby odpovídala závodním požadavkům, tzn. byla lehká, umožňovala „run flat“ jízdu a výborně odvalovala. Výsledek je ten, že většina špičkových XC a gravel závodníků oficiálně i neoficiálně používá nebo testuje Tubolight. Commencal/Vallnord Team a Amaury Pierron vítězí ve Světovém poháru v DH na Tubolight vložkách. Silniční variantu Tubolight už pilně testují profesionálové.